Skrevet af Sven Andreas Stentoft Jensen, DJz.dk den 27/02-2015 kl. 22:41

Zoo Brazil - Songs For Clubs 3 (Deep House) (Black Hole Recordings / Magik Muzik)

Flere anmeldelser af Zoo Brazil:
  Songs For Clubs 2
  Any Moment Now (album)
  Songs For Clubs (compilation)

Svenske Zoo Brazil er klar med den 3. udgave af hans compilation serie, Song For Clubs. Og på denne ’hattrick’ scorende sag, har han endnu engang gravet dybt, lækkert og specifikt, og blandet et lækkert udsøgt mix af techno, deep house og progressive/tech house, og oven i det, er der sandelig også dansk islæt herpå!

Vi starter mixet elegant, fejende og dystert rykkende med ’Fire It Out’ fra Tiefschwarz featuring Ruede Hagelstein, der med en virkelig fed og undergrunds rungende substans, sætter det hele super fedt i gang. Med ’Et Voilà’ fra Sascha Braemer rykkes og trækkes vi kun endnu mere svimlende og indfangende videre ind på mixet, med lækre, dybe og fedt arrangerede toner/noter. Med Copyright tager vi et lækkert musikalsk dyk dybere ned i undergrunden af de techede toner med ’Submarine’, inden vi rammes af den delikate ’Tout Va Bien’ fra Matthias Meyer. En virkelig super fed start på mixet må jeg sige. Herefter kan vi så nyde en dobbelt musikalsk cocktail fra Zoo Brazil selv, da vi får ’The Message’ featuring Roland Clark på vokalen, og her serveret i et fantastisk og rykkende Tiger Stripes remix. Det får så følgeskab af ’No One Left’ som her rulles ud for ører og sanser i et Metodi Hristoy remix! Og med ’Hoodlum’ fra Traumer tilføjes vi så kun endnu flere lækre toner, stemninger og smukt komponerede ’dybder’ i mixet her.

Vi tager et ’U Turn’ med Fur Coat, og svinger derefter flot videre på ’ What $ Love’ fra Romanthony i et Supernova Dirty mix, og ja det er både dirty og dunkelt, men hold fast hvor er det lækkert da. Og lækkerierne bliver kun bedre og bedre for hvert track, der virkelig er mixet sublimt og smooth sammen af Zoo Brazil her. Matthew Styles’Dominion’ gungrer og tordner os ekvilibristisk videre, og vi er bagefter ’Heads Above’ fra WhoMadeWHo i et virkelig fedt Maceo Plex remix! Virkelig lækker stil her. Og selvfølgelig fortsætter Zoo Brazil den med både ’Still Believe’ fra Gerd feat. Marcoradi og derefter indhylles vi i et virkelig fantastisk lydunivers af et ’Incredible Shellsuit’ sammen med The Revenge. Afslutningsvis rammes vi først af en sød ’Marinade’ fra Ole Biege & Ronite Monte Mo, inden vi kan glædes over de flotte og fornøjelige, lækre toner og svingende beats fra danske Kasper Bjørke, som mange nok kender fra den hedengangne succesfulde duo Filur. På nummeret ’Apart’ er det så feat. Sísý på vokal, der her leveres i et smukt Michael Mayer remix! Super fede toner og lækre, fejende beats, der virkelig begejstrer en. Til slut lukker hr. Andersson så af med ’Lion’ fra Hvob, der i Stimming remixet elegant og på en eller anden ubeskrivelig måde, laves en flot sammenføjning og musikalsk sløjfebinding på hele mixet. Virkelig lækkert!

Konklusion: For tredje gang, scorer Zoo Brazil endnu topkarakterer i min bog, for igen at vise og sammensætte/mixe et virkelig elegant, smooth/lækkert og intenst sanseberørende mix, der virkelig strækker sig langt og lækkert rundt i en, og tager dig med på en dyb, lækker og rykkende musikalsk undergrunds tur.

Køb:

01. Tiefschwarz featuring Ruede Hagelstein - Fire It Out (Tiefschwarz Extended)

02. Sascha Braemer - Et Voilà