Zoo Brazil - Any Moment Now (album) (House) (Magik Muzik / Black Hole Recordings)

Flere anmeldelser af Zoo Brazil:
  Songs For Clubs 3
  Songs For Clubs 2
  Songs For Clubs (compilation)

Svenske Zoo Brazil (John Andersson) er nu klar med sit nye album Any Moment Now, der er klar som opfølger til albummet ’Please Don’t Panic’ som vi fik i 2010.

Første nummer på albummet er ’Give Myself’ feat. Ursula Rucker, og vi lægger ud med nogle dybe, fede og tunge puslerende house/progressive beats, og masser af energi og intensitet, mens d er med drivende og lækre toner og en fed vokal fra Ursula, der har en virkelig fed og speciel ’føling’, skaber en alle tiders fantastisk og flot stemning i nummeret. Virkelig en fed start må man sige. De fede toner fortsætter på ’Glass’ feat. Philip, rykkende og pulserende rytmer og en bassline der virkelig bare river/rykker så fedt af sted her, og nogle fed små guitar lydende loops, og en cool og lidt mørk vokal fra Philip, gør virkelig bare hele atmosfæren emmer af noget ubeskriveligt fedt. Lyt selv og lad dig fange af tonerne og hele stemningen. På ’Ahh’ får vi så et instrumentalt track, hvor der med drivende og dybe, rumlende bassline slag og electro synths, toner og en fantastisk sammensætning af rykkende melodier og en masse ‘ahh’ gentagelser, et nummer der langsomt ’gror’ på en ved flere lyt synes jeg. Vi får igen en flot og fed vokal fra Philip’Heart’s A Legend’, hvor vi får et lidt mere dybt, roligt og rørende/melankolsk nummer, der virkelig rammer en når man lytter efter teksten. Simpelthen bare smukt og rørende, mens der med clap effekter, drivende synths og toner, sammen med den flotte vokal igen skabes en super flot atmosfære fra Zoo Brazil! ’The Message’ feat.  Roland Clark følger efter, og vi ryger over i lidt mere glade og festlige toner med nogle fede house toner og en lækker dyb, undergrunds agtig lyd/stemning, mens vokalen fra Roland Clark fedt og med fart på fortæller os at der er en besked i musikken, og man kan jo ikke andet end bare lytte til den fantastiske musikalske besked der her brager af sted til en for fuld drøn, med glæde, varme og energi. Så lækkert synes jeg.

’Two’ er næste track, der med lækre minimalistiske og flotte symfoniske lyde og en super lækker, nærmest chill out/lounge agtig stemning her, smukt og beroligende flyder afsted, og man læner sig tilbage og bare nyder tonerne der strømmer blidt ud af højtalerne. Smukt.
’Just A Breath Away’ får vi efterfølgende, hvor vi igen er i selskab med den lækre vokal fra Philip, som møder os med ’vuggende’, drivende og house toner/melodier, og bløde, fejende toner og stemninger, mens vi igen kan nyde en super vokal fra Philip, smukt og lækkert drivende nummer.

Rasmus Kellerman er på vokalen på næste track, ’The Dark End’, hvor vi forkæles med lidt dybe, svingende house toner, der blidt og lækkert rykker af sted på ’vuggende’ toner og en super smuk atmosfære her, hvorefter vi får ’Shout’ featuring Philip, der tager os over i flotte og roligt, drivende toner, og en lidt mørk/dyster stemning, mens vokalen fra Philip igen må siges at passe super flot sammen med en fed, dyb house produktion her. Næstsidst får vi ’Sweat’, som består af en smooth, progressivt slående bassline, og enkle, forskellige toner og passager, samt lyde/synths. Et fedt, energisk pulserende nummer der her rykker af sted! ’For Good’ feat. Philip slutter albummet af, og igen kan man ikke andet end at fornøjes her over de super lækre, forførende strings, toner og kompositioner John smider efter en sammen med den forførende vokal præstation fra Philip.

Konklusion: Et virkelig super album, der med en fed balance mellem vokal tracks og lidt instrumentale, blandende nogle fede, dybe og undergrunds lydende toner/beats og stemninger med de mere kommercielle, glade, lette og opstemmende momenter, hvoraf jeg synes der er virkelig flot potentiale i flere af numrene til radio/kommercielle steder vil jeg mene. Zoo Brazil viser her endnu engang synes jeg, hvor dygtig en producer han er, og jeg synes klart man får et indtryk af hvorfor han er så populær og efterspurgt på den elektroniske scene!

Release: Ude nu.

01. Give Myself (featuring Ursula Rucker)
02. Glass (featuring Philip)