The Gallery - Social Deconstruction (1466)

Skrevet af Sven Andreas Stentoft Jensen, DJz.dk den 08/09-2012 kl. 13:47

The Gallery - Social Deconstruction (Various)

Flere anmeldelser af The Gallery:
  Re_Generate (mixed by Gavyn Mytchel)

label: Enhanced Recordings.

Den legendariske club Ministry of Sound har i gennem årene lagt dansegulv og lydsystem til utallige club aftener/brands og arrangementer inden for et bredt spekter af elektronisk musik. The Gallery er et af dem, og de er nu klar med deres første compilation, via Enhanced Recordings. Og de giver os en dobbelt cd, mixet af The Gallery resident Gavyn Mytchel, og henover de 2 cd’er får vi tracks fra navne som Marcel Woods, First State, Stoneface & Ter-minal, The Thrillseekers, Ronski Speed, Daniel Kandi, Max Graham, Kyau & Albert og W&W.

CD One.
Vi starter på cd 1 ud med et track fra Gavyn selv, der med ’EC to SE1’ smækker tingene fedt og fantastisk i gang med en omgang lækker dyb progressive house, der med nogle virkelig lækre, sweeping effekter, toner og elementer, fed dyb bassline og et godt drive virkelig tager en med og sparker mixet utrolig vellykket i gang må jeg sige, super fed start på tingene! Og det fortsætter såmænd ufortrødent på ’103’ fra Manuel De La Mare, der bevæger os over i en lidt mere tribal lydende sag, også med en super fed rullende og pumpende bassline og nogle fantastiske effekter/dele undervejs, der virkelig teaser en og skaber en fantastisk atmosfære. På tracket 'Totem 103' fra My Digital Enemy skrues der lidt op for tempo og intensitet med lidt mere hårdtslående kicks og bassline slag, samtidig med der blandes en lækker cocktail ind af lidt electro agtige lyde/synths, sammen med lidt opløftende ’trancede’ stemmer/vokal, et track hvor der virkelig er knald og smæk på, med en helt igennem fed nerve/energi og stemning, det rykker bare helt vildt synes jeg! ’New Feeling’ fra Marcel Woods brager af sted efterfølgende hvor vi i DJ Feel 2012 remixet får en saftig og lækker blanding af nogle dybe, dystre bassline slag blandet med lidt hårdtslående tech trance og electro snærende synths, ondt, mørkt og rykkende på den absolut fede måde må man sige.
Riley & Durrant får vi efterfølgende med ’Femme Retrospectif’, og vi får en rock/trance/progressive blandet sag, hvor tunge rockede elementer og guitar toner blandes med nogle mere trance og progressive lydende kicks og bassline slag, og lidt opløftende og melodiske temaer er der også smidt ind, alt i mens nummeret virkelig flot og lækkert bare bevæger sig derudaf og vi er så småt ved at være ovre i den mere rene trance afdeling nu. Tyske Ronski Speed tager os fuldt helt over i denne afdeling på ’Proton’, hvor vi rammes af dybe tunge bassline slag og fede kicks og synths, der driver energisk af sted.

Efterfølgende tages vi så en tur ’Backstage’ sammen med First State, der svinger os over i en mere aggressiv og techet musikalsk ’spicy’ og trippet sag her, men for søren da hvor det rykker, fede rytmer og lækre toner banker ud af højtalerne. Claudia Cazacu tager takststokken videre på ’Emerge’, der bemærker sig med nogle virkelig flotte ’rullende’ guitar lydende toner, der oser af varme og sommerlig trance stemning, mens man lukker øjnene og drøm-mer sig væk, fantastisk! Ali Wilson- ’Quest’ rumler ind over os bagefter, med dybe, dunkende bassline slag, og en fed og flot blanding af synths og effekter, og rene opløftende toner der får hænderne i vejret flere gange mens fødderne energisk vipper i takt med tonerne, og i breaket giver Ali os en sublim og lækker opbygning til et fedt klimaks inden nummeret ’eksploderer’ og så eller tager fart igen der ud af. Vi bevæger os ind på sidste del af cd 1 med amerikanske Tritonal og deres ’Azuca’, der kombinerer nogle virkelig lækre ’sweepende’ toner og lyde med lidt nynnende vokal brudstykker, samt et virkelig følelsesladet break der bare oser af stemning, glæde og varme. Virkelig flot og lækker produktion må man sige. Engelske The Thrillseekers tager os ’Into The Dawn’ i et Gallery 5am mix, og vi får en lækker dyb rungende, drivende og rumlende bassline kombineret med nogle flotte opløftende og melodiske synths/elementer, klassisk og genkendelig Thrillseekers lyd som man aldrig bliver træt af synes jeg. Tilført et lækkert break med lidt piano/klaver toner og vokal nynnen løftes du flot op i en ren trance her! Tyske Kyau & Albert lukker cd 1 af med en tur i ’The Box’ hvor dybe, rå bassline slag rammer dig mens der med lidt electro/snærende synths kombineret med me-re ’sommerlige’ trance toner og rytmer sættes et flot og solidt punktum for cd 1 må man sige.

CD Two.
Vi lægger straks cd 2 i afspilleren, og får fra start af fornøjelsen af at nyde de fede og lækreste toner fra Martin Roth‘I MOS You’ I et sublimt Dark & Long Mix, så absolut en sprød og lækker start må man sige! Med dybe og tribal lydende toner, blandet med lækre små kicks, bassline slag og drivende elementer og toner får vi en super lækker start med denne sag på cd 2. Vi fortsætter så videre med Paul Thomas- Galería, der oversat betyder Gallery på spansk. Og han tager os af sted på nogle blide, progressivt pumpende og fejende basslines, synths og kicks, alt i mens en varme og ro breder sig i en, og man bare læner sig tilbage og nyder det i fulde drag. Oliver Lang står bagefter klar ved ’Cash Point’, der river os over i en omgang lidt mere techy, rå og kantede beats med ’bid’ i, og sætter lidt mere skub i energien og intensiteten, hvorefter tyske Alex M.O.R.P.H. står klar til at give os en tur på ’103 Gaunt St’ hvor der ’hamres’ godt igennem på dybe, drivende bassline slag/kicks, sat sammen med lidt mere tribal agtige lyde og effekter. Et godt gedigent dunkende nummer synes jeg, og super fed energi! ’Bamm’ rammes vi så af fra Jochen Miller, som tager os med over i nogle lidt mere aggressive og rå, drivende trance/progressivt lydende toner og synths, mens der med et lækkert tema og god atmosfære bygges godt og flot op igennem nummeret synes jeg. ’Sona’ fra Max Graham tager over, og vi bevæger os over i en lækker ’svævende’ og groovy trance sag, med lækre stemningsfulde toner og elementer, imens lidt ’nynnende’ strofer og et flot, rørende break flot og effektfuldt fænger an i nummeret synes jeg.

Belgiske M.I.K.E. forfører os efterfølgende på det fantastiske ’Embrace’ nummer, hvor noget super fed percussion, og iørefaldende små toner og noter samt nogle virkelig cool tromme beats og klaver riffs/toner slår fantastisk igennem og fanger en, inden vi føres igennem en omgang ’Gallery of Sound’ fra tyske Stoneface & Terminal, der sparker energisk af sted med dybe bassline slag og fængende og ’flænsende’ trance synths, melodieer og opløftende toner, mens en fløjte effekt/tone virkelig bare skaber en fed stemning og atmosfære i nummeret og breaket her. Vi fortsætter trance festen med Ben Nicky ft. Luke Potter og ’Walls’, der svinger af sted på nogle mere techede og rå toner, mens lidt andre progressive og drivende kicks og beats også høres, og oven i får vi så et fænomenalt fedt break her hvor det med akustisk guitar spil og flot vokal fra Luke Potter, virkelig rører en synes jeg, og man kan ikke andet end at give sig hen til stemningen og musikken. Lisa Lashes giver energien og intensiteten et gedigent musikalsk ’spark’ og tand opad på ’Intercorrect’, hvor vi med drivende og tech trance influerende beats og toner, samt nogle rå og ’skrigende’ synths og en rumlende, saw lead lyd og sparkende bass bare kastes af sted for fuld effekt her. Næstsidst får vi så de danske farver præsenteret i form af Daniel Kandi og hans ’Insert Generic Title’ her i et til lejligheden Gallery Bangin’ Mix, hvor Daniel har taget hans original melodi og omarrangeret lidt i de forskellige dele, ’tweaket’ og givet dem et lille ’twist’, samt en lidt mere dyb bassline og bund er der også arbejdet med, mens breaket med smukke symfoniske toner og melodier samt melodiske/svævende synths flot kredser om og for en. Sublimt arbejde og produktion! Der sluttes af med en ’White Label’ fra W&W, der hiver den sidste energi ud af os med et lyd bombardement/inferno og eufori af beats og toner. Dybt, dystert, råt, mørkt, techet og ener-gisk og opløftende, det rykker i hvert fald for fuld skrue må man tilstå!

Konklusion: En yderst solid, gennemført og fed compilation du her får, hvor jeg synes der eminent og flot bygges op fra start og tracks mæssigt hele vejen igennem til sidste track, og det er virkelig lækkert blandet sammen med både house/progressive og trance på flot vis, uden at det på noget tidspunkt bliver for ’tamt’ eller kedeligt at lytte til.

Release: Ude nu!

Video teaser cd one: http://www.youtube.com/watch?v=TFYPqU1ciJ8

Video teaser cd two: http://www.youtube.com/watch?v=rc29eZmXf6g