Bobina - Rocket Ride (Trance)

Flere anmeldelser af Bobina:
  #Uplifting
  In Trance We Trust 017 (compilation)
  Russia Goes Clubbing 2010 (label: New State/World Club Music)

Label: Maelstrom/NewState Music

Russiske Bobina er ude med sit 4. album, ’Rocket Ride’, hvorfra der bl.a. har været single udspil af numrene ’Angel of The North’ feat. Sabrina Altan på vokal som kom sidste år, og i år har vi bl.a. fået ’You Belong To Me’ feat. Betsie Larkin på vokal.

Vi lægger ud med ’Here Comes The Night’, et dejlig og lækkert flydende nummer med rolige og flotte iørefaldende klaver/piano toner, samt atmosfære og masser af stemning, og et track der med dets komposition lever fuldt op til titlen synes jeg. Rigtig god intro. ’Visible Touch’ tager os af sted på en flot opløftende og drivende trance rejse, med flotte kompositioner, opløftende og stemningsfulde melodiske melodier blandet med flotte effekter og detaljer samt nogle cool tromme rytmer. Vi får første vokal track med ’You Belong To Me’ med Betsie Larkin på vokal, En virkelig super flot og storladen vokal der sammen med opløftende og energiske trance toner og opstemmende toner samt en bassline med et godt drive i sig, gør det til et flot opløftende vokal nummer, der rykker rigtig flot og godt af sted. Titel tracket ’Rocket Ride’ følger efter, og Bobina rykker os her af sted på nogle lækre dybe og pumpende toner der skaber et rigtigt fedt ’ridt’ og drive i nummeret, og man præsenteres på en flot musikalsk Rocket Ride hele vejen igennem, som flot og voluminøst udspiller sig med nerve og energi fra start til slut. Næste vokal track får vi efterfølgende på ’Angel Of The North’, med Sabrina Altan på vokal. Et meget kommercielt lydende track så at sige, og mere dance end trance vil jeg kalde det, og ikke et track der passer ind eller noget jeg bryder mig om i dette tilfælde.

’Pune’ lægger ud med små minimalistiske lyde og et fladt bassline beat, mens små effekter og detaljer med opløftende lyde og karakterer skaber en fed atmosfære og stemning, inden tracket ’brækker’ over og der sættes fuldt tryk på basslinen og flere opløftende detaljer og melodier, mens vi rykker af sted på en lidt tilbagelænet og progressiv trance sag, der så lidt efter krydres med nogle super flotte synths og lyde, samt lidt asiatisk inspirerede lyde og toner der virkelig bare gør tracket flot! Breaket er flot opbyggende og storladen synth toner samt drømmende/svævende toner sætter et flot præg på det hele, og skaber en lækker euforisk stemning, inden nummeret igen rykker og buldrer derud af for fuld effekt og får armene i vejret og spreder en super fed stemning! ’Let You In’ får vi bagefter, med en vokal fra Erin Marsz. Der lægges ud med nogle drømmende toner, inden der hurtigt sættes ind med en fed dunkende ’stortromme’ effekt/bassline der blandes med lidt electro lydende elementer og effekter, inden der så breakes kort ned og vokalen gør sit indtog, og ens ører beriges med en flot opløftende vokal nynnen, inden nummeret så igen ellers rykker og brager af sted for fuld effekt mens der så undervejs gøres flere små ’ophold’ hvor der teases med storladne synths og toner og vokalen og så derefter fortsættes der for fuld effekt. Et storladent og energisk ’big room’ track der bestemt nok kan lave lidt dansegulvs ravage. ’Lamento Sentimental’ er en flot omgang strings og lidt melankolske trance toner og lyde, mens en pumpende og energisk bassline elegant og lækkert rykker en godt af sted, mens man lukker øjnene og bare lader sig føre med af lydene, stemningen og atmosfæren det hele skaber. Flot og lækkert sentimentalt track. Vi er ved at nå vejs ende på albummet, og næstsidst får vi ’Caught In The Rain’ med Alan Connor på vokal. Et meget anderledes og ’skævt’ nummer der med super funky/rock lydende elementer og toner blandet med en fed progressiv bassline og en super lækker bearbejdning af vokalen, og for søren det er virkelig fedt!! Det rykker helt vildt det her. Sidste track er ’Scream Dream’, produceret sammen med Ilya Soloviev. De 2 har her begået et flot opløftende og rigtig lækkert stemningsfuldt track med drømmende og svævende toner, masser af energi og drive i basslinen samt masser af flotte og lækre detaljer og toner, hvilket gør det super flot og nydeligt at lytte til må man sige, og en rigtig fed afslutning på albummet synes jeg.

Konklusion: Pånær ’Angel Of The North’ tracket som er lidt for tamt og kommercielt, synes jeg Bobina leverer et rigtig flot og velkomponeret album med masser af flotte, lækre og fede produktioner, hele tiden med energi og innovation for øje, samt du får flotte og opløftende/opstemmende øjeblikke hele vejen igennem, og gode lækkerier til ørene synes jeg.

Release:  Ude nu som cd og download.

01. Here Comes The Night
02. Visible Touch