DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Musik

Hvor køber DJs deres musik i dag?

Skrevet af Nicolai
den 17/12-2017 kl. 13.51

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Hej
Jeg har desværre solgt min pladesamling for en mange år siden, men kunne godt tænke mig at starte op igen.

Tiden er en anden end dengang jeg købte min musik plade forretningerne Streetdance og Loud i københavn. Dengang købte man et fysisk media i form af cd eller vinyl.

Hvad er det jeg godt kunne tænke mig nu? Jeg kunne godt tænke mig, at have adgang til musik fra 80´erne op til i dag og meget gerne med adgang til 12 inch versioner/Extended version/Remix. Hvor køber DJs deres musik nu om dage? Findes der streamingtjenester for DJs, hvor man kan få adgang til ovenstående musikønsker (med abonnement)? Jeg vil gerne kunne have adgang til et stort musikkatalog, så jeg kan vælge de numre, som falder i min musiksmag.

Jeg har ikke købt mit DJ setup endnu, men tænker lidt i retning af en computer, DJ software, controller og en mixer. Jeg vil godt have et setup, hvor jeg kan spille ude til en fest / arrangement samt kunne lave mixtape til f.eks. spinning hold og andet. Til mixtape vil jeg godt kunne "programmere" bl.a. overgange, som jeg kan justere i programmet, så mit mixtape kommer til at lyde lige præcis som jeg vil have.

Tilbage til musikken. Hvor kan jeg købe min musik enten som streaming eller evt. downloads (som tidligere beskrevet)? Og har I evt. nogle input til setup (som gerne må understøtte både streaming og download)? Eller bliver det til et andet spørgsmål her på DJz.

Der er ikke skrevet svar til dette emne

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR