DJz.dk DanceChart.dk Udstyrsforhandlere Forum Marked Lej en DJ på DJroom.dk

Musik    Mixes og Bootlegs    Track ID    DJ-udstyr    Lyd-teknik    Lys-teknik    DJ Software    Musik Produktion    DeeJay Talk    Jeg søger...    Snik Snak    DM i Disco    DJz.dk  

Tilbage til Lys-teknik

Band lys

Skrevet af Søren
den 27/10-2016 kl. 19.53

Positive stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle positive stemmer.
Negative stemmer

Dette indlæg har ikke modtaget nogle negative stemmer.

Ja overskriften siger vel næsten det hele. Hvis man er 4 gamle mænd der spiller lidt rockmusik for sjov (altså spiller rigtigt) og vil ud og optræde i ny og næ, hvad gør man så for at få lidt lys på? Vi har umiddelbart alt andet hvad vi skal bruge udi PA,monitor og personligt grej, men tænker et par lamper på bandet kunne være sejt. Og i dag køber man jo LED-dimser der kan alt og formentligt kan det hele automatisk via et eller andet simpelt man kan træde på. Har ikke undersøgt noget som helst og kunne egentligt godt bare bruge et snedigt råd, hvis f.eks nogen lige vidste at lige netop sådan et sæt ville være drønegnet til et bette for-sjov-orkester der lige ville løfte oplevelsen en smule, for dem der skulle forvilde sig ind og lytte på det vi laver.

Som sagt ingen intentioner om 22 scannere, 5 laser, 10 movingheads og en programmør. Men et eller andet lavpraktisk der er lidt mere fancy end fire byggepladslamper på stativ. Findes der lige et færdigt kit, hvor man måske har programmeret et eller andet, jokker på en pedal og så ligner det en milliard (og koster kun ganske lidt)?

9 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 9
Gå til side: 1

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #1: Band lys

Skrevet af Michael
den 28/10-2016 kl. 07.33

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Søren.

Kom til at tænke på disse. Til boxen fåes en IR Wireless remote.
http://www.soundstorexl.com/produkter/4385-lyspakker-og-saet/140157-adj-led-pixel-tube-360-pakke/

Så har i lidt anderledes eyecandy, end 4 lamper på bom.
Søg på youtube, der findes meget bedre videoer, end deres egen præsentations video med kun 4 stk.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #2: Band lys

Skrevet af Brian
den 29/10-2016 kl. 10.52

Stem op 0 Stem ned 0

Det kunne jo f.eks. være sådan et sæt her: http://bjlys.dk/shop/cameo-led-saet-4xcompact-2327p.html

Mvh Brian Johansen, BJ Lys
74485258 -www.bjlys.dk - brian@bjlys.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #3: Band lys

Skrevet af Søren
den 29/10-2016 kl. 18.09

Stem op 0 Stem ned 0

Kunne se interessant ud Brian. Kan man så bare køre 2x4 på samme pedal?

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #4: Band lys

Skrevet af Leif
den 29/10-2016 kl. 22.35

Stem op 0 Stem ned 0

Hej Søren. Det er herligt at høre at du optræder med et boyband. Er du sikker på det der med lys? Jeg har selv lidt kvalitetstid med nogle gamle drenge på guitar og trommer. Det er fornøjeligt at spille på et par økser(Gibson og Fender), som var fuldstændig uopnålige for 50 år siden, for ikke at tænke på et rimeligt baggear. Hav god fornøjelse omkring det! M.v.h.Leif

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #5: Band lys

Skrevet af Søren
den 30/10-2016 kl. 15.03

Stem op 0 Stem ned 0

Vi snakkede bare om det Leif. Vi har bjerge af øvrigt grej, da et par af os lider af uhelbredeligt samler-gen. Har vist selv tre pulte + dynger af Amp's. Det er jo skønt i dag at kunne købe og anvende dimser der giver en den flotteste lyd, vi den gang for snart fyrre år siden sukkede henført efter. Da jeg spillede første gang havde vi et sang-anlæg med 1x120W og en fjederrumklang. I dag er det jo naturligste i verden at opstille et PA med 2 x 2kW med diverse digitale effekter i noget nær studiekvalitet, og alt i guitar effekter, sidstnævnte så stadig rør for mit vedkommende (VOX).

Så det er vel egentlig bare fordi vi måske kan (og vil). Forestillede mig et eller andet a' la det Brian har foreslået. Og qva at man i dag kan købe sige en fin TC multieffekt for et par tusinde, der præsterer f. eks. det flotteste ping/pong delay efterfulgt af en temmelig flot reverb, i en kvalitet der lyder temmelig godt, så måtte der også være sket et eller andet på lyset.

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #6: Band lys

Skrevet af Brian
den 30/10-2016 kl. 19.55

Stem op 0 Stem ned 0

Ja Søren, du kan linke flere sammen i master/slave mode, og så styre dem via fodbetjeningen. De kører så selvfølgelig ens. De findes i forskellige prisklasser, hvor den jeg linkede til er mellem modellen. Ring eller skriv gerne hvis du vil høre mere.

Mvh Brian Johansen, BJ Lys
74485258 -www.bjlys.dk - brian@bjlys.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #7: Band lys

Skrevet af Tobias
den 03/11-2016 kl. 13.32

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg er klart til de gode gammeldags par56 lamper til at lave noget frontlys. Og så et par Ledlamper der kan stå og skifte farve bag musikerne (og de kan fint køre stand alone).
Det er det jeg typisk har med på mindre bandproduktioner....
Jeg laver gerne et tilbud til dig, det er ikke noget det koster en formue
Venlig hilsen
Tobias Folke Petersen
Total Lyd & Lys
www.totallydoglys.dk

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #8: Band lys

Skrevet af Kristian
den 08/11-2016 kl. 10.35

Stem op 0 Stem ned 0

Tobias Folke kan helt sikkert anbefales, har fået hans hjælp til mange arrangementer

// Kristian

Se vores nyeste blogindlæg om festunderholdning: http://festigo.dk/festunderholdning-men-husk-gaester/

Læs om festunderholdning og musik
til fest på http://festigo.dk/blog

Positive stemmer

Negative stemmer

Svar #9: Band lys

Skrevet af Markus
den 24/12-2016 kl. 12.01

Stem op 0 Stem ned 0

Jeg ville gå efter et par stykker LED fresser med både varme og kolde led'r til frontlys, på et stativ i hver side, samt en lille bitte DMX faderstyring til at sætte niveauer, og så evt nogle LED batterilamper (smartbats) man kan smide op hist og her til uplights med faste farver.

Så slipper i både for en masse dæmperstøj på anlægget, havde det været konventionelle lamper, samt meget mindre kabeltræk og strømforbrug.

9 svar fundet. Viser resultater fra 1 til 9
Gå til side: 1

Du skal være logget ind for at kunne skrive i debatten!
Klik her for at oprette dig som bruger

HOSTED VED FAIRWEB APS

LINK TIL OS

REGLER OG BETINGELSER

F.A.Q.

CREW

EKSTRANET

KONTAKT

ANNONCÉR